Nyord tur

Nyordtur
⛵⚓ Fællestur til Nyord 21. – 23. august 2026 ⚓⛵
Alle mand på dæk!
Turudvalget kalder igen til den traditionsrige eskadre-sejlads mod Nyord, hvor kursen er sat mod godt selskab, højt humør og måske en enkelt røverhistorie eller to.
Efter hårde forhandlinger med både vejrguder, tidevand og øvrige maritime myndigheder kan vi meddele, at der er udsigt til dejligt sejlervejr. Skulle prognosen mod forventning slå fejl, er det naturligvis meteorologernes skyld.
💰 Havnepenge
Vi har indgået en særlig aftale med havnefogeden. Derfor skal I ikke fodre billetautomaten.
Britta Olsen fungerer som weekendens finansminister og opkræver havnepengene via MobilePay.
🚩 Fredag – Ankomst og Fredagsbar
Besætningerne ankommer i løbet af dagen og fortøjer efter bedste sømandskab.
Kl. 17.00 åbner Nyords måske mindste, men hyggeligste fredagsbar.
Klubben giver:
- En øl, vand eller gin & tonic
- Lidt snacks til at holde søsygen på afstand
Derefter griller vi, hvis vejret tillader det. Hvis vejret viser sig fra sin mere maritime side, søger vi ly i forsamlingshuset og fortsætter hyggen dér.
🚩 Lørdag – Kultur, hygge og søforklaringer
☕ Kl. 09.30 – Morgenmønstring
Vi samles til morgenmøde, hvor klubben traditionen tro udskænker en lille én til halsen.
🚶 Kl. 10.00 – Guidet rundvisning
William Houmann tager os med rundt i Nyords smalle gader.
William ved efter sigende alt om Nyord. Skulle han mod forventning ikke vide noget, finder han sandsynligvis på en god historie.
🎲 Eftermiddag
Fri leg på havnen.
Vi hygger, sludrer, sammenligner vejrapps, diskuterer fortøjninger og arrangerer måske et par små konkurrencer eller julelege.
Gode idéer modtages gerne – også de dårlige.
🔥 Kl. 18.00 – Fællesspisning
Vi samles ved forsamlingshuset, tænder grillene og nyder aftenen.
Medbring:
- Mad til grillen
- Drikkevarer
- Godt humør
Klubben sørger for:
- Kaffe og te
- Hjemmebagt kage
- Noget sødt til kaffen
- En hyggelig ramme om aftenen
🚩 Søndag – Hjemsejlads
Efter morgenmaden hjælpes vi ad med oprydningen.
Når sidste kaffekop er tømt, og de sidste søforklaringer er afleveret, kaster vi fortøjningerne og sætter kurs mod Præstø.
⚓ Husk
- Redningsvest er valgfri på land.
- Dårlige vittigheder er tilladt.
- Godt humør er obligatorisk.
- Eventuelle overdrivelser i sejlerhistorier kontrolleres ikke af turudvalget.
Vi glæder os til en hyggelig weekend i godt selskab.
Med sejlerhilsen
Turudvalget
Præstø Sejlklub ⛵🌊
“Det er ikke destinationen, der tæller – det er historierne, man fortæller bagefter.” 😉


